2010. augusztus 5., csütörtök

Irány Nanjing!

Nanjing, Nanking, 南京 - ahogy tetszik - lett végül desztinációm, igazából a legkevésbé számítottam rá, de korántsem bánom. Sőt! Pekingtől mintegy 1200 km-re délre, Shanghaitól 300 km-re nyugatra fekszik, Jiangsu tartomány fővárosa. Érdekes például, hogy az angol szövet szó - a nankeen - szintúgy Nanjing városából adódik, a selymet is kezdetben nankeen szóval illették, ha jól tudom. Kínai normákkal mérve sem egy porfészek a maga 5,8 millió lakosával. (Nálunk meg olyan címlapok jelennek meg, hogy 10 millió alatt a magyarság...) Történelme során több ízben volt Kína fővárosa,elnevezése déli fővárost jelent, szemben Pekinggel - Beijing - mely alatt északi fővárost kell értetünk. Asszem' még a Mingeknek volt egy zseniális ötlete 1421-ben, hogy mi lenne, ha a stratégiai szempontból tökéletesen értelmetlen, s nehezen védhető Pekingbe tennék át a székhelyüket, aztán úgy is maradt. (Noha többek között Kubiláj is utóbbi helyen/városban rendezkedett be - nem sokkal azt megelőzőleg - Yuan-dinasztiával az 1270-es években, Kambalük talán pont Peking helyén volt, de mindjárt utána is nézek.) Ergo a 南京师范大学 tanulója leszek Szeptembertől, s egészen megjött a kedvem hozzá! Nagyon is.

Pedig tutira vettem, hogy úgyis Pekingbe küldenek, de még a tanulmányi tervben írtam, hogy szeretném a pekingi könyvtárakat kutatni, hiszen ez évtől válik kutathatóvá több kínai kommancs memoárja, említettem is nekik, hogy engem ezek érdekelnének; szerintem már pusztán emiatt is deportáltak 1200 km-re Pekingtől, csak a biztonság kedvéért, na ott keresgessek...Pedig itt is lesz mit! Ha más nem, pandákat.

Jesszusom! Kínában nem lesz töltött káposzta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése